26/10/2017

ŻUJ: MULTI PRZEGLĄD VOL.3 , CZYLI CO NOWEGO W ŚWIECIE MARKETINGU

Co można zjeść, przeżuwając stóg informacji ze świata marketingu?

Jak podaje Wikipedia, górna warga lamy jest podzielona poprzecznie co ułatwia lepszą kontrolę nad żywnością trafiającą do pyska. Żołądek lamy jest 3–częściowy, silnie umięśniony. Choć systematycznie lamy nie są zaliczane do przeżuwaczy, to anatomicznie i fizjologicznie są zwierzętami przeżuwającymi. To trochę tak jak my, gdy szukamy informacji w Internecie!

Jeżeli jednak nie jesteś w stanie przeżuwać samodzielnie – nie ma sprawy, już po raz trzeci zrobiliśmy to za Ciebie! W naszym cyklu ŻUJ, którego twarzą są lamy, jak co miesiąc znajdziesz najciekawsze newsy z branży, dzięki którym zawsze będziesz na bieżąco.

1. Blood normal

Menstruacja kobiet zajmuje ludzkie głowy od zarania dziejów, aż po dziś dzień. Niemal w każdej religii czy kulturze możemy znaleźć zabobony, teorie, zakazy i nakazy związane z tą kwestią. Echa tego niezrozumiałego lęku przed kobiecą menstruacją jak na dłoni widać również w opowieściach reklamowych, w których krew ma kolor niebieski. Na szczęście marka Bodyform (Libresse) zrobiła krok naprzód. Mamy rok 2017 i branża reklamowa właśnie przestała robić z nas arystokratki, menstruujące w błękicie! Bodyform, która sprzedaje podpaski, tampony i wkładki higieniczne w Wielkiej Brytanii spróbowała zmienić podejście do problemu, wypuszczając spot reklamowy, który pokazuje kobiecą rzeczywistość taką jaka jest. Kampania pod hasłem #bloodnormal pokazuje w filmie scenę, w której na podpaskę wylewana jest z fiolki czerwona ciecz wyglądająca jak krew. To jednak nie pierwszy spot tego brandu, który traktuje o kobiecych sprawach. Niedawno firma stworzyła program o nazwie „Red.fit”, mający na celu edukowanie młodych dziewczyn i resztę społeczeństwa w temacie menstruacji.

2. Jeż Azuki

Poszukiwania idealnego influencera do naszej kampanii mogą spędzać nam sen z powiek. Firma Coleman pokazała jednak, że wybór ambasadora dla marki wcale nie musi odbywać się zgodnie z przyjętymi w branży normami. Bohaterem promującym produkty amerykańskiego producenta sprzętu turystycznego został bowiem… jeż! Azuki, czyli mały jeż z Japonii został sfotografowany z miniaturowym namiotem, w kajaku, na biwaku i w czasie pikniku. Wszystkie zdjęcia są tak urocze i wyjątkowe, że liczba obserwujących Azukiego na Instagramie z pewnością niedługo znacząco wzrośnie, choć na chwilę obecną i tak śledzi go aż 240 tys. fanów.

3. Eternity

Jake Gyllenhaal do tej pory nie angażował się w kampanie reklamowe. Jak się jednak okazuje, wystarczy dobrze dobrany kontekst, ciekawa forma i wartościowy przekaz, żeby przekonać, że zaangażowanie w takie projekty nie sprowadza się jedynie do bycia słupem reklamowym. Calvin Klein zaproponował aktorowi współpracę, obok której nie mógł przejść obojętnie. Najnowszy spot marki to połączenie wyznawanych przez Gyllenhaala najwyższych wartości – rodziny i miłości. Choć aktor sam nie jest jeszcze ojcem, nie raz podkreślał, że to jego największy życiowy cel. Raf Simons, dyrektor artystyczny Calvin Klein, zaprosił do współpracy również aktorów nagrodzonego najważniejszym Oscarem filmu Moonlight. Autorem zdjęć jest Willy Vanderperre, który wcześniej pracował dla Diora czy Prady.

4. Bullied Jr.

Czy w czasach galopującej konsumpcji jesteśmy jeszcze w stanie oderwać się od zaspakajania własnych potrzeb? Czy dostrzegamy to, co dzieje się czasami tuż obok nas?  Burger King postanowił sprawdzić to za pomocą kontrowersyjnego eksperymentu społecznego. W ciekawym wideo opublikowanym przez tę sieć fast-food, możemy zobaczyć jak klienci restauracji reagują na sytuacje, w której ktoś pada ofiarą przemocy. Ktoś lub… coś. No właśnie, film pokazuje, że nasze zachowania potrafią być różne w zależności od potencjalnej „ofiary”. Morał jest jednak prosty – choć prześladowania to trudny temat, istnieje na nie proste rozwiązanie – widzisz? Reaguj!

5. Turn your pain into strength

Amerykańska marka sportowa Under Armour przedstawiła historię kolejnego sportowca, którego będzie sponsorować. Jest nim Yusra Mardini, 19-letnia Syryjka, która opuściła swoją ogarniętą wojną ojczyznę. Była reprezentantka Syrii w pływaniu, uciekając pontonem na grecką wyspę Lesbos nie poddała się nawet, gdy żywioł był silniejszy i wrzucił ją do wody. Dziewczyna trafiła potem do drużyny uchodźców na Olimpiadzie w Rio w 2016. Ich udział w igrzyskach był hołdem złożonym odwadze i wytrwałości uchodźców w pokonywaniu przeciwności losu i budowaniu lepszej przyszłości dla swoich rodzin. W ramach kampanii „UNLIKE ANY” Under Armour skupił się na pięciu kobietach, które osiągnęły sukces w sporcie. Chce tym samym sprzeciwić się stereotypom i pokazać, że to nie płeć ani kolor skóry pozwalają osiągnąć zamierzony cel. Za kreację spotu odpowiedzialna jest agencja Nordpol+ Hamburg. 

  Aleksandra Świetlik, Junior Account Executive w Multi Communications

comments powered by Disqus