10/08/2017

ŻUJ: Multi Przegląd vol.1 , czyli co nowego w świecie marketingu

Co można zjeść, przeżuwając stóg informacji ze świata marketingu?

Jak podaje Wikipedia, górna warga lamy jest podzielona poprzecznie co ułatwia lepszą kontrolę nad żywnością trafiającą do pyska. Żołądek lamy jest 3–częściowy, silnie umięśniony. Choć systematycznie lamy nie są zaliczane do przeżuwaczy, to anatomicznie i fizjologicznie są zwierzętami przeżuwającymi. To trochę tak jak my, gdy szukamy informacji w Internecie!

Jeżeli jednak nie jesteś w stanie przeżuwać samodzielnie – nie ma sprawy, my zrobimy to za Ciebie! W naszym nowym cyklu ŻUJ, którego twarzą zostały lamy, co miesiąc znajdziesz najciekawsze newsy z branży, dzięki którym zawsze będziesz na bieżąco.

1.    Polski Instagram sportem stoi

Co słychać w polskim Instagramie? Jak wynika z najnowszego raportu Sotrendera, po raz kolejny w aplikacji prym wiedli sportowcy, a dokładniej – piłkarze. Chyba nikogo nie zaskoczy, że na ich czele stoi Robert Lewandowski. Należały do niego najlepsze posty miesiąca i dominacja pod kątem liczby followersów. Na Instagramie obserwuje go ponad 10 milionów użytkowników i na razie wydaje się być on nie do zdetronizowania. Tuż za nim plasuje się za to… jego żona – Anna Lewandowska, która może liczyć na wsparcie 1,36 mln fanów. Buzz w tym kanale social-mediowym wzbudził też transfer Wojciecha Szczęsnego do Juventusu Turyn, który zapewnił mu 8% przyrost obserwatorów na Instagramie, plasując go tym samym na 5. pozycji w rankingu (1,17 mln fanów). Sport to zdrowie, sport to followersi!

https://www.sotrender.com/trends/instagram/poland/201707

2.    Krocie na bąbelki

Jak wynika z raportu Kantar Media, od stycznia do maja 2017 producenci napojów gazowanych wydali na reklamy w mediach tradycyjnych 121,1 mln zł, czyli o prawie10% więcej niż w tym samym okresie ub.r. Największym reklamodawcą wśród napojów gazowanych był w tym czasie koncern Coca-Cola Poland Services, który wydał w mediach tradycyjnych 76,7 mln zł (19% więcej niż rok wcześniej). Druga pod tym względem była firma Pepsi-Cola General Bottlers Polska, która przeznaczyła na reklamy swoich marek 21,7 mln zł (38,6% mniej niż rok temu). Najwięksi konkurenci w tym segmencie wybrali też swoich ambasadorów. Coca-Cola postawiła na wspominanego wcześniej Roberta Lewandowskiego, zaś Pepsi na Filipa Chajzera. Jednak mimo nieskromnego budżetu, kampania Coca-Coli wzbudziła mieszane uczucia wśród odbiorców. Twórcom oraz samemu Lewandowskiemu zarzuca się wykorzystanie autorytetu do promowania niezdrowych napojów i nieautentyczność. Jednak wielkie nazwiska to też wielka odpowiedzialność.

https://www.youtube.com/watch?v=8Mefu886--4

https://www.youtube.com/watch?v=mykX4JzO9fk

3.    Kate Moss dressed in Poland

6 września polska sieć sklepów Reserved wchodzi na rynek brytyjski. Oprócz uruchomienia sprzedaży online, LPP zdecydowało się na otwarcie flagowego salonu marki w Londynie przy Oxford Street. Twarzą najnowszej kolekcji jesień-zima 2017/18 została sama Kate Moss. Kampania z udziałem supermodelki promowana jest hasłem „Reserved dla Kate”. Oby Kate została przyjęta przez odbiorców cieplej niż DeeDee.

https://www.youtube.com/watch?v=2XTwV1eHDhg

4.    @Apple

Nie masz konta na Instagramie w 2017 roku? Nie martw się – do 7 sierpnia Apple też nie miało, a nikt mu przecież nie zarzuci zacofania! Najpewniej jednak nie mógłbyś liczyć na równie spektakularny przyrost obserwujących. Gigant z Doliny Krzemowej ledwo zawitał w instagramowym świecie, a już śledzi go ponad pół miliona fanów. Kalifornijski love-brand tym krokiem próbuje rozszerzyć swoją kampanię „Shot on iPhone”, która trwa od 2015 roku. Konto zostało bowiem stworzone do udostępniania filmów i zdjęć ludzi z całego świata wykonanych iPhone’ami. Najciekawsze dzieła są składane w albumy i opatrywane komentarzami swoich autorów. Jak zostać jednym z nich? Wystarczy dodać do swojego zdjęcia lub filmu hasztag #ShotoniPhone i liczyć na wspólne poczucie estetyki.

https://www.instagram.com/apple/

  Aleksandra Świetlik, Junior Account Executive w Multi Communications

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, udostępnij go swoim znajomym lub napisz bezpośrednio do mnie
Z przyjemnością poznam Twoją opinię :)

comments powered by Disqus