13/04/2017

Strategia marketingowa a social media – 5 tricków na efektywne działania

Media społecznościowe mają ogromny wpływ na marki działające w najróżniejszych branżach. Do tego stopnia, że działania w social media stały się dużą częścią ich strategii marketingowych i PR-owych. Co zatem zrobić, aby te trzy elementy ze sobą współgrały? Mamy dla Was 5 tricków:

Wejdź w buty konsumenta

Jeśli chcesz zbudować lojalną widownię oraz stać się autorytetem w danym obszarze zapomnij o trylionach niepotrzebnych nikomu treści. Postaw na jakość. Pamiętaj, że sweet fotki, oprócz nieskończonej liczby lajków, nie przyczynią się do wysokiego zwrotu z inwestycji. Co zatem zrobić, aby przekaz był wartościowy? Przede wszystkim wczuj się w grupę docelową i zdiagnozuj potrzeby oraz zadania, które ma do wykonania. Przemyśl z jakimi problemami się boryka i dlaczego to właśnie Twój content ma zyskać zainteresowanie. Tych kilka podstawowych pytań pozwoli Ci zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze.

Rzuć wyzwanie influencerowi

Marzysz o viralu, który idealnie wstrzeli się w Twoją strategię marketingową? Znajdź odpowiedniego influencera, otaguj go w swoim poście, a najlepiej rzuć mu ciekawe wyzwanie. Dzięki temu dotrzesz do lojalnej widowni influencera, zyskując dodatkowe pole eksploatacji.

Doskonałym tego przykładem jest kampania #TagYourelt przeprowadzona przez Canon USA w 2016 r. Do kampanii wytypowanych zostało m.in. 12 fotografów, których zadaniem było postawienie sobie nawzajem fotograficznych wyzwań. W przeciągu 24 godzin musieli zrobić zdjęcia odpowiadające otrzymanemu wyzwaniu, a następnie udostępnić je w social media z określonym wcześniej hashtagiem. Celem kampanii była promocja najnowszego aparatu fotograficznego EOS M5.

Jak zatem wybrać influencera, aby osiągnąć wysoki zwrot z inwestycji? Odpowiedź znajdziesz w tekście Basi Pleban, współwłaścicielki i wiceprezes Multi Communications.

Zautomatyzuj publikację postów

Wykorzystanie narzędzi do automatyzacji postów, to nie tylko wygoda i oszczędność czasu, ale przede wszystkim możliwość mierzenia parametrów Twojej kampanii. Dzięki odpowiednim narzędziom, takim jak np. Buffer czy Hootsuite stworzysz unikalne łącza, które pozwolą na śledzenie contentu oraz Twojej widowni. Pozyskane dane pomogą zidentyfikować najlepsze źródła ruchu, a w rezultacie ulepszyć realizowaną strategię.

Monitoruj trendy

Dzięki monitorowaniu trendów możesz precyzyjniej wstrzelić się w komunikację ze swoją widownią, a co najważniejsze nawiązać kontakt z grupą, która nie leży jeszcze w grupie Twoich bezpośrednich odbiorców. Jest to możliwe, m.in. dzięki takim narzędziom jak Google Trends, które filtrują najpopularniejsze treści w Polsce i na świecie. Innymi słowy, wykorzystuj najgorętsze frazy, używając je w swoich treściach. Efektywnym rozwiązaniem jest również reagowanie na bieżące trendy poprzez działania RTM. Wystarczy mieć oczy szeroko otwarte, a okazja na dobry content przyjdzie praktycznie sama.

Bądź proaktywny – obserwuj, komentuj, udostępniaj

Siedząc cicho nie zdziałasz za wiele. Aby zdobyć uwagę grupy docelowej musisz działać strategicznie. Bądź proaktywny i docieraj do osób, które dyskutują na tematy, które pasują do tworzonych przez Ciebie treści. Zadawaj pytania, intryguj oraz dostarczaj wartościowe treści. Pamiętaj jednak, że internauci nie znoszą ściemy – bądź zatem autentyczny, a przy tym konsekwentny i cierpliwy. Z czasem zauważysz zmiany, chociażby w postaci wzrostu liczby obserwujących czy odwiedzających Twoją stronę www. Zaczniesz też być postrzegany jako źródło informacji, warte częstszej uwagi.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na nasz newsletter Multi Content Spot i bądź na bieżąco z branżowymi trendami.

 
  Paulina Górska, Account Executive

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, udostępnij go swoim znajomym lub napisz bezpośrednio do mnie. Z przyjemnością poznam Twoją opinię :)

 

 

comments powered by Disqus