20/07/2017

Social wall, czyli jak dodać energii uczestnikom Twojego wydarzenia i zyskać ich sympatię?

Czy wiesz co to jest social wall? To dzięki niemu przekształcisz media społecznościowe w tło, scenografię, oprawę multimedialną i dokumentację dowolnego wydarzenia. Musisz tylko zapewnić dostęp do internetu i rozmieścić ekrany w miejscu wydarzenia tak, aby były przez cały czas dobrze widoczne. Zapytasz: „I to wystarczy?” Odpowiedź brzmi „Tak!”. Przeczytaj dalej, by dowiedzieć się jak to zrobić.  

Angażuj widownię na żywo!

Zaangażuj swoją widownię z kanałów społecznościowych na żywo, podczas konferencji, na targach, w trakcie seminarium, wernisażu, pokazu mody czy premiery filmu. Social wall integruje uczestników wydarzeń. Zbiera i prezentuje kontent, zarówno Twój jako organizatora, jak i tworzony przez uczestników. Pozwala dokumentować i promować eventowe atrakcje, jak fotobudka czy ścianka prasowa. W ten sposób zdobędziesz uwagę, dotrzesz do nowych osób, zyskasz polubienia, fanów na Facebooku, kolejne suby (subskrypcje) dla kanału YouTube. A może z czasem przekujesz je w leady?  

Jak działa social wall?

To aplikacja która zbiera i wyświetla, w formie kilku kolumn lub wierszy, wpisy z tych kanałów socialowych, jakie jej wskażesz, np. z Facebooka, Twittera, Instagrama, a nawet z… MMSów. Może to robić automatycznie, od razu po pojawieniu się posta lub z zadanym opóźnieniem, albo dopiero po zaakceptowaniu wpisu przez moderatora. W tej ostatniej opcji wymaga to oczywiście pracy osoby nadzorującej, jednak przy masowych publicznych eventach może to być najbezpieczniejsza opcja. Jako moderator możesz też wyróżniać wybrane wpisy.

Uwolnij siłę społeczności

Stosując narzędzie jak social wall, wykorzystujesz siłę społeczności – i to nie tylko swoich fanów. W ten sposób pozwalasz odbiorcom na opowiedzenie ich własnych historii. Możesz przekształcać w czasie rzeczywistym kontent z największych na świecie kanałów społecznościowych w wydajną mikro-platformę komunikacyjną marki. W dodatku dostępną na żywo, nie tylko na ekranach w miejscu wydarzenia, ale i zdalnie, przez internet oraz na urządzeniach mobilnych. Wszystko za jednym zamachem!

7 narzędzi typu „social wall”

Jest wiele różnych gotowych rozwiązań, dzięki którym możesz na żywo, w czasie rzeczywistym, prezentować widowni treści z serwisów społecznościowych. Zdecydowana większość to aplikacje sieciowe, dostępne w przeglądarce internetowej. Żeby z nich skorzystać nie musisz pobierać ani instalować żadnego oprogramowania. Wystarczy się zalogować bezpośrednio na stronach www tych aplikacji. Siedem przykładowych to:

  1. Dialog Feed - https://www.dialogfeed.com/
  2. Hubb – http://hubb.media/en/
  3. Postano – http://www.postano.com/
  4. SocialPoint – http://www.socialpoint.io/
  5. #tagboard – https://tagboard.com/
  6. Tint – https://www.tintup.com/
  7.  Walls IO – https://walls.io/

Uruchomienie i konfiguracja

Po zalogowaniu wskaż te media społecznościowe, z których treści chcesz zaprezentować. W niektórych z aplikacji musisz podać dane logowania do danego kanału. Stwórz też unikalny hashtag – słowo-klucz dla wydarzenia, np. #NaszEvent2017. Wybierz taki, który jednoznacznie kojarzy się z firmą, marką, wydarzeniem lub produktem, jakie promujesz. Znasz grę w półsłówka? Zwróć uwagę, czy niezamierzona literówka w hashtagu nie wskaże przypadkiem na wytwór konkurencji, oraz czy tag nie był już wcześniej używany w sieci, zwłaszcza w innym kontekście, którego wolałbyś uniknąć.    

Dopasowanie do potrzeb marki

Większość aplikacji typu „social wall” pozwala na też dopasowanie ich wyglądu do wskazań firmowego brandbooka – zazwyczaj jednak dopiero w płatnych wersjach.  Możesz dodać firmowe logo, dobrać kolory interfejsu lub ustawić zdjęcie czy grafikę jako tło. Taka „ściana społecznościowa” powinna też przekierowywać do firmowej strony www, lub na landing page dedykowany dla promowanego  wydarzenia. Nie licz jednak na idealne dobranie odcienia pantonu czy kroju firmowej czcionki.

Odpal i wypromuj

Warto jednak pójść o krok dalej – aby skutecznie poinformować widownię, nie ograniczaj się tylko do kanałów cyfrowych!  Zwróć uwagę uczestników, podając adres i hashtag przygotowanego social walla na zaproszeniach, w mailingu, w materiałach wręczanych gościom, w menu lub na ulotkach czy wizytówkach. Podaj go na pierwszej i ostatniej stronie wyświetlanych prezentacji. Wyświetlaj podczas przerw kawowych. Napisz krótkie info, wyjaśniające jak działa social wall oraz co trzeba zrobić, aby się na nim pojawić, i wręcz je hostessom, obsłudze recepcji, zostaw przy barze czy przy bufecie kawowym. Dodaj je do pakietów informacji dla uczestników. Zobaczysz, że to podziała!

Jak jeszcze wykorzystać social wall?

Niektóre aplikacje typu social wall pozwalają na znaczenie więcej, niż sama prezentacja wpisów z serwisów społecznościowych w przeglądarce. Aby skorzystać z tych funkcji, musisz jednak wybrać wersję płatną. Paleta dostępnych możliwości jest szeroka i zależy od inwencji twórców danej apki. Możesz pobrać kod (Java lub iframe) do osadzenia jej na stronie www, umieścić odnośnik do swojej „ściany” w formie zakładki w fanpage’u na Facebooku, a nawet uzyskać dostęp do API czyli interfejsu programistycznego aplikacji, aby móc niemal dowolnie dopasować ją do swych potrzeb.  

A może masz pomysł, jak mógłbyś wykorzystać social wall? Podziel się nim z nami – napisz do nas :) 

Piotr Durski, Content Marketing Manager w Multi Communications

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, udostępnij go swoim znajomym lub napisz bezpośrednio do mnie. Z przyjemnością poznam Twoją opinię :)

comments powered by Disqus