27/07/2017

Millenialsi w sektorze B2B. Nowa siła influencerów

Millenialsi stanowią połowę dzisiejszej siły roboczej, a wielu z nich zaczyna dojrzewać do roli decydentów. W rezultacie, ekosystem wpływów w sektorze B2B zaczyna się znacznie zmieniać. Co zatem zrobić, aby nie wypaść z obiegu oraz zyskać uwagę Millenialsów? Mamy dla Was klika wskazówek.

Jak do tej pory praktyki marketingowe B2B kierowane były głównie do specjalistów wyższego szczebla. Okazuje się jednak, że rzeczywistość marketingowa jest już całkowicie inna. Według Google aż 94% nabywców w sektorze B2B podejmuje decyzje zakupowe po przeprowadzeniu researchu online, a połowa tych nabywców to właśnie Millenialsi. Jak zatem zyskać ich uwagę? Oto 5 przydatnych wskazówek:

1. Korzystaj z różnych form komunikacji

Aby dotrzeć do Millenialsów nie możesz tkwić w tradycyjnych formach komunikacji. Zanim jednak przerzucisz się na Messangera, Skype’a czy innego Hangouta, w pierwszej kolejności przeanalizuj preferencje swojej grupy docelowej. Dowiedz się, który z kanałów komunikacji jest przez nich najchętniej wykorzystywany.

2. Zerwij z linearnym procesem sprzedaży

Historycznie rzecz biorąc, proces sprzedaży był procesem dość linearnym. Obecnie, za sprawą Millenialsów proces ten zaczyna być bardziej zróżnicowany. Millenialsi, którzy działają w sektorze B2B zbierają informacje głównie poprzez media społecznościowe, treści video oraz blogi. Proces sprzedaży powinien być zatem mocno osadzony w świecie cyfrowym, tak samo jak mocno są w nim osadzeni Millenialsi.

3. Bądź aktywny w sferze digital

Jeśli w dalszym ciągu tam Cię nie ma, musisz koniecznie się tam znaleźć. Dlaczego? Jak się okazuje, Millenialsi oceniają firmę po jej aktywności w sieci lub wyglądzie strony internetowej. Z kolei 62% respondentów deklaruje lojalność wobec marek, które angażują ich w mediach społecznościowych.

4. Określ swoją misję

Bez niej możesz być mało intersujący. 50% Millenialsów przyznaje bowiem, że są skłonni polecić daną markę, jeśli opowiada się za konkretną sprawą lub problemem. Z kolei, aż 91% ankietowanych Millenialsów uważa, że zmieniłaby markę na inną, jeśli lepiej trafiałaby w przekonania lub sprawy, które są im bliskie.

5. Myśl mobilnie

Aż 80% Millenialsów przyznało, że urządzenia mobilne odegrały istotną rolę podczas poznawania nowych produktów lub usług. Jeśli twoje treści nie są zatem dostosowane do mobile'u masz tylko 20% szans na przebicie się z informacją. To powinno dać Ci do myślenia.

Zmiany w sektorze B2B warto zatem potraktować jako wyzwanie, które przyczyni się do wzrostu twojego biznesu. Jeśli jednak nie wiesz od czego zacząć, po prostu do nas napisz.

  Paulina Górska, Account Executive w Multi Communications

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, udostępnij go swoim znajomym lub napisz bezpośrednio do mnie. Z przyjemnością poznam Twoją opinię :)

comments powered by Disqus