11/05/2017

Generowanie leadów a social media – 5 sposobów na poprawę działań

Firmy, które wykorzystują social media do generowania leadów osiągają lepsze wyniki na bardzo wielu polach. Wzrasta nie tylko świadomość promowanej marki, ale rośnie również konwersja oraz wydajność sprzedaży. Budowana jest także wspólnota zwolenników danej usługi lub produktu.

Jak się okazuje, aż 75% kupujących w sektorze B2B oraz 84% decydentów wyższego szczebla traktuje media społecznościowe jako kluczowy element procesu decyzyjnego. Dlaczego? Social media stały się doskonałym narzędziem do budowania relacji – zarówno z potencjalnymi klientami, jak też na wszystkich etapach tzw. cyklu życia klienta (customer lifecycle). Począwszy od rozważania zakupu, przez zakup, po eksploatację i utrzymanie lojalności wobec produktu lub usługi. Co więc zrobić, aby generowanie leadów w social media było bardziej skuteczne i efektywne?

1. Zadbaj o poprawną strukturę kampanii

Pamiętaj, że pozyskanie wartościowych leadów jest możliwe wyłącznie dzięki poprawnie przygotowanej strategii oraz dobrze zdefiniowanej grupie docelowej. Dopełnieniem powinna być natomiast analiza oraz optymalizacja prowadzonych działań. W innym razie możesz pozostać z kontaktami, które nie wiele wniosą do twojego biznesu.

2. Nie ograniczaj się wyłącznie do działalności na własnym fanpage’u

Zaangażuj swoją widownię poza granicami prowadzonego fanpage’a. Dołącz do grup, nawiązuj konwersacje, komentuj oraz twórz wątki, które są wartościowe dla Twojej grupy docelowej. Jeśli pójdziesz na łatwiznę, szybko może się okazać, że leady, które wygenerowałeś są wielkim niewypałem, a wysiłek oraz pieniądze, które na to poświęciłeś poszły na marne.

3. Korzystaj z krótkiego adresu URL

Dlaczego jest to istotne? Wyobraź sobie, że równolegle do kampanii na Facebooku prowadzisz kampanię w mediach tradycyjnych, np. w prasie.Krótki URL będzie nie tylko dobrze wyglądał w druku, ale będzie także łatwy do zapamiętania. Dzięki temu zwiększysz szansę na przejście widowni z offline’u do online’u.

4. Angażuj i nagradzaj swoją widownię

Darmowe gadżety mają ogromną moc przyciągania. Angażuj swoich użytkowników, np. w różnego rodzaju konkursach. To dobry sposób na zbudowanie oraz utrzymanie pozytywnych relacji ze swoją widownią. Poza tym możesz spróbować krótkich sond lub kodów rabatowych. W całej tej zabawie nie zapomnij o poprawnie zdefiniowanym formularzu, generującym leady. Bez tego ani rusz!

5. Twórz „gated content”, czyli treści dostępne po rejestracji 

Masz e-booka lub raport, którym chcesz się podzielić? Wykorzystaj te materiały do generowania leadów.Wystarczy, że pobranie danej treści będzie możliwe po wykonaniu przez użytkownika określonej akcji. Może nią być np. tzw. pay-by-tweet / pay-with-a-tweet lub rejestracja poprzez krótki formularz. Pamiętaj jednak, że każda forma, która zmusza użytkownika do rejestracji, musi naprawdę być tego warta. W innym razie, tylko zrazisz do siebie swoją grupę docelową.

Ważne: nabywcy w sektorze B2B, którzy czują "silny związek z marką", są w 60 proc. bardziej skłonni rozważyć, a następnie zakupić dany produkt lub usługę niż Ci, których związek z marką jest słaby. Nie ma zatem na co czekać – działaj w social media i zgarniaj same wartościowe leady :)

   Paulina Górska, Account Executive 

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, udostępnij go swoim znajomym lub napisz bezpośrednio do mnie. Z przyjemnością poznam Twoją opinię :)

comments powered by Disqus