24/08/2017

Content Espresso – śniadanie z doskonałą treścią

Czy budzicie się czasem zaspani, spragnieni, myśląc tylko o filiżance aromatycznego naparu? Solidna dawka wiedzy o content marketingu, porcja doświadczeń i garść inspiracji to coś, co doceni każdy marketingowiec o poranku. Content Espresso skutecznie podnosi ciśnienie!  

Chociaż regularnie odbywa się kilka seryjnych spotkań poświęconych public relations, jak PR bez krawatów, PRywatki czy Wykładzina, to do tej pory brakowało takiego cyklu o content marketingu. Ponieważ życie nie znosi próżni, luka została już dostrzeżona i wypełniona. Od razu z dobrym pomysłem i skutecznie.

Gratulujemy udanego startu!

Pod nazwą Content Espresso zadebiutował właśnie w Warszawie nowy projekt krzewienia wiedzy o content marketingu i wymiany doświadczeń pomiędzy agencjami i klientami. Pomysł samych spotkań nie jest niczym nowym, ale jak zwykle liczy się forma i realizacja. Kluczowy jest zapał i energia organizatorów oraz dobór uczestników i prelegentów. W tym wypadku pomysłodawcy wysoko ustawili przysłowiową poprzeczkę i zaskoczyli gości. 

#ContentEspresso

Na pierwszy ogień prowadzącą została nie byle kto, lecz Anna Iller, branded content manager z Allegro. Opowiedziała m.in. o pracy nad kreacją i kuracją treści. Ujawniła też wiele smaczków z realizacji Legend Polskich – cyklu filmowych produkcji, które zdobyły błyskawicznie tysiące fanów i stały się już samodzielną marką. Po 4 mln odtworzeń na odcinek w YouTube i 80 tys. polubień na Facebooku świadczy samo za siebie.

Kilka cyfr godnych uwagi:

  • 3 lata
  • 25 000 artykułów łącznie
  • 666 artykułów w 3 miesiące
  • 300 autorów
  • 15 000 000 odsłon na kwartał
  • 3 kanały wideo
  • 5 000 000 wyświetleń

Warto było posłuchać. Czy wiecie choćby z iloma autorami współpracuje na stałe zespół marketingu Allegro? Albo ile tysięcy tekstów (tak, tak ich liczba to „grube” tysiące) ma w archiwum i jak je wciąż wykorzystuje? Tygodniowo powstaje ich więcej niż w niejednej lokalnej gazecie czy portalu. Przy okazji okazało się, że przy tworzeniu treści firma korzysta z własnego stylebooka. To dobra praktyka wzorem z redakcji najlepszych gazet. 

Content Espresso – czy będzie naszym nałogiem?

Wśród współsprawców spotkania – przepraszam, „content baristów” – znalazły się marki znane każdemu marketerowi: Prowly, Sotrender, Brand24 i Whites. Zacne grono! Spotkania będą odbywać się cyklicznie właśnie w siedzibach tych firm. Będzie to okazja do poznania zespołów agencji i ich klientów. O korzyściach z branżowego networkingu, pysznych ciastkach i okazji do wymiany ploteczek nie warto nawet wspominać ;) 

Będziemy uważnie śledzić kolejne tematy i obserwować prelegentów. Kto wie, może w efekcie powstanie kolejne marketingowe przedsięwzięcie? Trzymamy kciuki za powodzenie tej słusznej inicjatywy. Oby stała się dla uczestników lepszą stymulacją niż kofeina. Z przyjemnością wypijemy następne #ContentEspresso.

Piotr Durski, content marketing manager w Multi Communications  

Planujesz działania content marketingowe? Szukasz kanału typu owned medium?
Chcesz prowadzić bloga, brand journal lub własny content hub?
A może potrzebujesz pomocy przy tworzeniu  newslettera, strony internetowej czy kampanii informacyjnej? Zostaw nam swój komentarz pod artykułem lub napisz do mnie i podziel się z nami swoim doświadczeniem.
Z przyjemnością poznamy twoją opinię! 

comments powered by Disqus