11/12/2017

Case study: Dzień Różowej Wstążki 2017

Każdego roku notuje się ponad 15 tysięcy nowych zachorowań na raka. Co roku też na raka piersi umiera blisko 5 tysięcy kobiet, głównie z powodu wykrycia choroby w zbyt zaawansowanym stadium. Dlatego tak szczególnie ważne jest podejmowanie inicjatyw szerzących wiedzę na temat regularnej profilaktyki. AVON Cosmetics Polska od 1998 roku prowadzi kampanię AVON kontra Rak Piersi, jedną z największych inicjatyw społecznych prowadzonych w Polsce.

Celem akcji jest szerzenie wiedzy na temat profilaktyki raka piersi oraz uświadamianie kobietom, że wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna. Działania podejmowane w ramach kampanii mają przypominać, że nowotwór piersi nie jest wyrokiem, a jedynym i najskuteczniejszym sposobem na wczesne wykrycie i efektywne zapobieganie rozwojowi choroby jest regularne wykonywanie badań profilaktycznych. 

10 czerwca 2017 roku na Bulwarach Wiślanych w Warszawie odbył się finał kampanii AVON kontra Rak Piersi. Multi Event odpowiadał za przygotowanie, organizację i realizację całego wydarzenia, w tym za współpracę z miastem Warszawa, partnerami merytorycznymi, partnerami-sponsorami stoisk, za przygotowanie stref tematycznych, działań scenicznych, logistykę, bezpieczeństwo, itd.

Dzień Różowej Wstążki był świętem zdrowego stylu życia i wspaniałą okazją do promocji profilaktyki raka piersi. Wydarzenie poprzedziła trwająca w aplikacji Endomondo rywalizacja „AVON Walk & Ride. Każdy kilometr ma znaczenie”. Celem rywalizacji było zebranie 2 milionów kilometrów, za które AVON dofinansował 6 000 badań USG piersi podczas październikowej akcji „Gabinety z Różową Wstążką”.

Patronat Honorowy nad wydarzeniem objął Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy. Partnerami merytorycznymi akcji były organizacje non-profit: Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum i Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj życie. Wydarzenie wsparło również 12 partnerów-sponsorów stoisk edukacyjnych tworzących Aleję Różowej Wstążki. 

Małgorzata Kożuchowska, Patricia Kazadi, Red Lipstick Monster

Wydarzenie poprowadzili: Dorota WellmanMarcin Prokop i Filip Chajzer.Wśród gości pojawili się ambasadorzy AVON: Małgorzata Kożuchowska, Patricia Kazadi, a także Red Lipstick Monster. Przez cały czas trwania eventu, w specjalnie przygotowanej strefie uczestnicy wydarzenia otrzymywali autografy gwiazd i robili pamiątkowe zdjęcia.

W czasie pikniku uczestnicy korzystali z wielu atrakcji, zorganizowanych wspólnie z partnerami w strefach tematycznych:

  • W strefie zdrowia na uczestniczki pikniku czekali lekarze udzielający konsultacji a także 160 kobiet wykonało badanie ultrasonograficzne piersi. Uczestniczki mogły także poznać system domowej profilaktyki raka piersi i nauczyć się samobadania za pomocą innowacyjnego urządzenia medycznego.
  • Wykwalifikowane brafitterki uczyły, jak ważny jest odpowiednio dopasowany biustonosz, pomagając jednocześnie wybrać idealny model. 
  • W strefie piękna profesjonalni wizażyści AVON wykonywali modne makijaże i udzielali porad dotyczących doboru kosmetyków.
  • W namiocie kulinarnym specjaliści uczyli uczestników pikniku, jak gotować smacznie i zdrowo a eksperci przeprowadzili pomiary biowitalności i degustację wybranych produktów.
  • W strefie relaksu można było odpocząć na leżakach, a prawdziwe odprężenie zapewnili masażyści. Najmłodsi bawili się w Strefie Malucha z różowym piaskiem, basenem z piłeczkami oraz bańkami mydlanymi. Starsi uczestnicy korzystali ze strefy wirtualnej rzeczywistości. 
  • wielu uczestników przyczyniło się do zwiększenia puli badań, biegając na bieżni i jeżdżąc na rowerach treningowych w strefie zbierania kilometrów. 

Dzień Różowej Wstążki AVON

W czasie pikniku AVON i inicjatywa kobiet DZIEWCZYŃSKIE PORANKI kolejny raz połączyli swoje siły organizując kobiecy bieg promienisty, w którym 30 osobowe grupy aktywnych kobiet, pod przewodnictwem trenerek, wystartowały z pięciu warszawskich dzielnic, by spotkać się na mecie – na pikniku Avon Dzień Różowej Wstążki.

Punktem kulminacyjnym wydarzenia było ogłoszenie liczby zebranych kilometrów w rywalizacji „AVON Walk & Ride. Każdy kilometr ma znaczenie” .

W pikniku wzięło udział ponad 7500 osób.

comments powered by Disqus