11/01/2018

Case study: #CodziennieDziałaj czyli kampania na Instagramie z marką CD

5 influencerek, 5 miesięcy i ponad 3 miliony zasięgu – tak w liczbach przedstawia się akcja #CodziennieDziałaj zorganizowana w 2017 roku przez Multi Communications dla marki kosmetycznej CD.

Siła Influencer Marketingu

O sukcesie firmy lub produktu coraz częściej decydują influencerzy. Instagram jest dla nich naturalnym środowiskiem, w którym mogą bezpośrednio wpływać na swoją widownię, a ta – jeśli odpowiednio dobierzemy naszego ambasadora – może okazać się naszą grupą docelową. Influencer Marketing to także narzędzie, które niesamowicie skutecznie wpływa na decyzje zakupowe konsumentów, ponieważ cechuje go wysoka wiarygodność pośród użytkowników profili społecznościowych. Obecnie, jest to jedna z najbardziej powszechnych i zarazem najbardziej efektywnych form promocji produktów w sieci. Według Forbes ponad 53 procent kupujących deklaruje, że decyzję o zakupie produktu podjęło pod wpływem osoby, którą obserwuje w mediach społecznościowych. Co ciekawe, znacznie większą wiarygodnością cieszą się opinie tzw. mikroinfluencerów, czyli osób aktywnie działających w sieci, jednak nie tak popularnych jak celebryci. Właśnie dlatego postanowiliśmy wykorzystać mechanizm influencer marketingu przy okazji promocji marki @kosmetykiCD na Instagramie.

CD, czyli Codziennie Działaj!

Działania w social mediach dotyczące kosmetyków CD w 2017 roku oscylowały wokół tematyki sportu i aktywności. Jednym z pomysłów zaplanowanych dla naszego klienta była właśnie akcja #CodziennieDziałaj. Ta inicjatywa miała na celu szerzenie większej świadomości własnego ciała oraz roli sportu w naszym codziennym życiu. Polegała m.in. na pokazywaniu swojego aktywnego życia na Instagramie oraz zachęcania do tego samego swoich obserwatorów. A to wszystko przy akompaniamencie dezodorantów marki CD.

Przez kolejny tydzień, każdego dnia, wybrana Influencerka publikowała jedno zdjęcie, przedstawiające zmagania z codziennymi aktywnościami. Przynajmniej cztery spośród zdjęć miały przedstawiać dezodoranty CD. Dodatkowo, zadaniem każdej Influencerki było przedstawienie benefitów produktu (m.in. ich wegańskości), użyteczności w wykonywaniu aktywności każdego dnia oraz zachęcenie swoich obserwatorów do udziału w konkursie organizowanym na Instagramie marki CD. Nagrody zostały dopasowane tematyką do idei konkursu – nawiązywały do zdrowego trybu życia oraz sportu.

Opracowując zadanie konkursowe postawiliśmy na kreatywność! Byliśmy ciekawi, z jakimi przeszkodami zmaga się nowoczesna kobieta i w jaki sposób sobie z nimi radzi. Właśnie dlatego poprosiliśmy uczestniczki o ciekawe opisanie swojego aktywnego dnia. Otrzymaliśmy setki zgłoszeń, poznaliśmy setki historii i ponownie utwierdziliśmy się w przekonaniu, że przeciętna Polka wykonuje setki rzeczy na raz.

Warto zaznaczyć, że podczas akcji #CodziennieDziałaj, wiele użytkowniczek spotkało się z produktami CD po raz pierwszy. Dzięki Influencer Marketingowi, mogliśmy więc przybliżyć konsumentkom filozofię marki, przekazać informacje o dostępności produktów oraz ich zaletach w subtelny, a zarazem wiarygodny sposób. Profil kosmetyków CD zyskał dzięki temu nowe grono obserwujących, a rozpoznawalność marki w mediach społecznościowych zdecydowanie wzrosła.

Jak wyglądała kampania #CodziennieDziałaj w liczbach?

Akcja była organizowana raz w miesiącu, od sierpnia do grudnia 2017 roku z Influencerkami posiadającymi minimum 80 tysięcy obserwujących. Podczas akcji udało nam się osiągnąć zasięg postów na poziomie aż 3 310 100. Z kolei aktywność użytkowników wyniosła 97 004. Kampania wsparła promocję nowoutworzonego kanału na Instagramie @kosmetykiCD, pozwalając na zgromadzenie aż 780 nowych fanów w ciągu zaledwie 5 miesięcy.

Ambasadorkami akcji były:

SIERPIEŃ – CORNELLIAAS – 108 TYSIĘCY OBSERWUJĄCYCH

 CORNELLIAAS

WRZESIEŃ – YOURS4E – 97 TYSIĘCY OBSERWUJĄCYCH

YOURS4E

PAŹDZIERNIK – POZYTYWNIE_NASZKICOWANA – 102 TYSIĄCE OBSERWUJĄCYCH

POZYTYWNIE_NASZKICOWANA

LISTOPAD – KLACZEK – 82 TYSIĄCE OBSERWUJĄCYCH

klaczek

GRUDZIEŃ – JADORECESTYLE – 82 TYSIĄCE OBSERWUJĄCYCH

JADORECESTYLE

 

Więcej o kosmetykach CD znajdziecie na InstagramieFacebooku.

comments powered by Disqus