08/06/2017

Beauty PR – z czym się to (malu)je?

Czy istnieje potencjał do komunikowania produktów beauty w Polsce? Jak najbardziej – mieszkańcy naszego kraju poświęcają aż 5 godzin w tygodniu na dbanie o urodę, a to prawie o godzinę dłużej niż średnia światowa.[1] Konsument dostaje zawrotu głowy od setek brandów, różnorodnych konsystencji, zapachów i opakowań, dlatego warto zostać jego przewodnikiem po świecie kosmetyków!

O nadmiarze słów kilka

W powszechnym przekonaniu PR produktów i usług kosmetycznych wydaje się łatwy i przyjemny. Konkurencyjnych brandów, agencji oraz pomysłów na przemówienie do świadomości dziennikarzy i konsumentów, przede wszystkim kobiet, które są głównymi decydentkami w kwestii zakupów kosmetycznych, jest jednak tak wiele, że przebicie się przez komunikacyjny clutter to nie lada sztuka. Jak zatem przekonać grupę docelową, że zabiegi pielęgnacyjne czy makijaż mogą się odbywać z użyciem… komunikowanych przez nas produktów?

Grunt to konkret

Zarówno dziennikarze, jak i konsumenci, cenią sobie zwięzły i klarowny przekaz. Owijanie w bawełnę nie jest obecnie praktykowane przez żadną szanującą się markę kosmetyczną. Należy także unikać banałów – np. obietnica gładkiej i nawilżonej skóry dla współczesnego klienta nie jest wystarczająca, dlatego należy dostarczyć mu dodatkowych korzyści. Ochrona przed warunkami atmosferycznymi (przede wszystkim przeciwsłoneczna), wpływ na rozjaśnienia przebarwień i zapobieżenie powstawaniu zmarszczek zdecydowanie bardziej przemówią do konsumenta, przede wszystkim zaś do konsumentki.

Opiekujmy się naszym brandem, nie bojąc się korzystać z nowoczesnych narzędzi. Podążajmy za konsumentkami i stawiajmy na komunikację za pomocą kanałów, w których są stale obecne. Nowoczesne kobiety w każdym wieku coraz aktywniej udzielają się w social mediach oraz chętniej czytają blogi. Twórczynie internetowe mają wpływ na swoich odbiorców, ponieważ są realnymi liderkami opinii – to im nierzadko konsument ufa bardziej niż tradycyjnym mediom, które stale przeobrażają się. Prasa stała się medium premium, co uwidacznia się w szacie graficznej, rozmiarach i treściach dopasowywanych do czytelniczek magazynów. Konsumentki sięgają po nią rzadziej, traktując ją jako luksusową przyjemność. Za pomocą kosmetyków i usług kosmetycznych kobiety dbają także o swoje samopoczucie i pewność siebie, a także manifestują własną osobowość. Podpatrują influencerki i na ich wzór dzielą się efektami swoich starań w sieci, licząc na interakcje ze strony znajomych i nie tylko.

Z urodą Multi metodą

W naszej agencji zajmujemy się marką CD, posiadającą w swoim portfolio kosmetyki pielęgnacyjne inspirowane naturą, oraz brandem Rapid White, oferującym preparaty do bezpiecznego wybielania zębów w domowym zaciszu. Produkty obu marek dostępne są w drogeriach i supermarketach.

W działaniach komunikacyjnych stawiamy na dużą liczbę komunikatów. Co za dużo to niezdrowo? Nie w tym przypadku – im więcej osób wie o brandach, tym lepiej. Zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą influencer marketingu. Pracujemy z kilkudziesięcioma twórcami internetowymi (w szczególności właścicielkami beauty blogów na Instagramie) o średnich i wysokich zasięgach. Wśród twórców, z którymi utrzymujemy relacje, są zarówno młodsi, jak i starsi użytkownicy, z dużych oraz mniejszych miast. Z ich pomocą docieramy do różnorodnych grup użytkowników, budując w ich świadomości opinie o brandach, którymi się opiekujemy. 

          

Komunikację z influencerkami wspomaga internetowa działalność blogerek. Zaprzyjaźnione z nami autorki to autentyczne pasjonatki kosmetycznego światka, miłośniczki pisania i fotografowania pielęgnacyjnych nowości oraz lifestylowe trendsetterki, z którymi jesteśmy w stałym, codziennym kontakcie. W obecnych czasach, w których coraz więcej decyzji zakupowych podejmuje się właśnie za pośrednictwem internetu, nieodłącznym elementem komunikacji jest obecność marek w kanałach social media. Zarówno Facebook, jak i Instagram to często pierwsze miejsce, do którego konsumenci udają się z różnorodnymi pytaniami np. o cenę produktu, jego dostępność, czy pojemności opakowań. Media społecznościowe umożliwiają nawiązanie najbardziej bezpośredniego kontaktu z klientem – dzięki stałej moderacji profili brandów zainteresowani internauci natychmiastowo otrzymują odpowiedź, mając poczucie, że marka dba o klienta i zaspokajanie jego potrzeb.

              

W relacjach z przedstawicielami zarówno prasy drukowanej, jak i mediów online stawiamy na bezpośredniość. Z wieloma dziennikarkami beauty i lifestyle pozostajemy w koleżeńskich relacjach, a spotkania z nimi to czysta przyjemność. Nasze relacje – szczególnie w przypadku wprowadzania na nasz rynek nowego produktu kosmetycznego – wspierają wysyłki kreatywne, w których przygotowywaniu jesteśmy ekspertami.

         

@claudiee1

Uczestniczymy we wszelkich inicjatywach budujących rozpoznawalność marki wśród konsumentek. Zgłaszamy nasze produkty do różnorodnych konkursów, projektów specjalnych (np. boxów subskrypcyjnych, testingów produktów na łamach kobiecych magazynów). Robimy to z sukcesem, o czym świadczy niesłabnące zadowolenie naszych klientów, ożywione interakcje z dziennikarzami i konsumentkami, które same dopytują o produkty oraz… osobista satysfakcja, gdy widzimy, że te działania przynoszą pożądane skutki :) 

   Martyna Adamska, Senior Account Executive w Multi Communications 

 

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, udostępnij go swoim znajomym lub napisz bezpośrednio do mnie.
Z przyjemnością poznam Twoją opinię :)

 

[1] Beauty 2016 – jak Polacy dbają o urodę? http://www.gfk.com/pl/aktualnosci/press-release/dbanie-o-urode-jest-dla-polakow-bardzo-wazne/

comments powered by Disqus