19/10/2017

5 powodów dla których firmy powinny inwestować w Employer Branding

Employer Branding najprościej można określić jako działania mające na celu zbudowanie marki firmy jako „pracodawcy z wyboru”. Każda firma chce nim być, ale udaje się to tylko nielicznym. Dlaczego więc tak mało firm angażuje się w budowanie silnej marki pracodawcy? Powodów jest wiele: czas potrzebny do stworzenia programu, jego długofalowy charakter, zauważalny budżet, czy konieczność zmiany kultury organizacyjnej.

Jednak ci, którzy zdecydują się zainwestować czas, pieniądze i energię widzą wymierne korzyści. Według LinkedIn, 83% liderów w tym zakresie uważa, że silna marka pracodawcy znacząco wpływa na zdolność przyciągania najlepszych.

Aby rozwiać wątpliwości, poniżej przedstawiamy 5 najczęściej wymienianych korzyści biznesowych,  wynikających z prowadzenia działań Employer Brandingowych.

1. Pracownik ambasadorem

Skuteczny Employer Branding ma zarówno zewnętrzny jak i wewnętrzny impact. W firmach, w których tworzy się pełne wyzwań środowisko pracy, a pracownicy czują, że współtworzą organizację, wzrasta motywacja do działania oraz skłonność do pozytywnych opinii i polecania firmy znajomym.
Statystyki pokazują, że ponad 50% poszukujących pracy uważa, że aktualni pracownicy są najlepszym źródłem informacji o tym jak jest naprawdę i korzystają z tego przywileju. A biorąc pod uwagę, że od dowolnej osoby na świecie dzieli nas sześć kontaktów (wg. Facebooka nawet 3,5) znalezienie osoby która może nam powiedzieć coś więcej na temat pracodawcy marzeń jest dziecinnie proste.

2. Niższe koszty, więcej aplikacji

Firmy o silnej marce pracodawcy wydają mniej pieniędzy na rekrutację i spędzają mniej czasu pozyskując wysokojakościowych pracowników. Inwestowanie w Employer Branding może obniżyć koszty rekrutacji o połowę i podwoić ilość aplikacji (źródło LinkedIn). Dzieje się tak bowiem, silna marka efektywnie komunikuje się z potencjalnymi kandydatami dostarczają informacji kim jest i dlaczego warto dla niej pracować pozwalając trafnie podjąć decyzję.

3. Niższe koszty rotacji

Pracodawcy, którzy są zgodni z wartościami które promują podczas działań Employer Brandingowych, są w stanie zredukować poziom rotacji w organizacji nawet o 30%. Pracownicy bowiem postrzegają markę jako autentyczną i wykazują większy poziom zaangażowania jak również wyższą satysfakcję z pracy. Wysoki poziom zaangażowania i identyfikacji z firmą prowadzi do wysokiej jakości usług czy produktów i w konsekwencji do poprawy wyników finansowych. Silna marka pracodawcy może spowodować wzrost cen akcji o 36% (Lippincott via LinkedIn).

4. Kandydaci adekwatni do potrzeb

Employer Branding nie polega jedynie na przyciąganiu większej ilości kandydatów, ale przede wszystkim na przyciąganiu tych właściwych, którzy w pełni zidentyfikują się z kulturą organizacyjną firmy i jej wartościami. Rezultatem może być obniżenie rotacji kadry w pierwszych sześciu miesiącach zatrudnienia nawet o 40%. Dobrze komunikujące się marki oszczędzają zatem czas zarówno kandydatom, wcześnie informując ich wyraźnym niedopasowaniu do firmy, jak i HR-owcom selekcji nieadekwatnych do potrzeb kandydatów.

5. Stabilny trend

Z roku na rok zwiększa się liczba podmiotów deklarujących zwiększenie budżetu na działania employer brandingowe oraz posiadanie kompleksowych programów w tym zakresie. Biorąc pod uwagę wysoką konkurencyjność oraz prognozy mówiące o tym, że w latach 2012 – 2020 podaż siły robocznej w Polsce spadnie o 0,41%, a w latach 2020 – 2030 o 0,75% (źródło: BCG),Employer Branding nie jest chwilową modą, ale silnym filarem skutecznej, długofalowej strategii biznesowej.

   Barbara Pleban, współwłaściciel i wiceprezes Multi Communications

Planujesz działania Employer Brandingowe?
Skontaktuj się bezpośrednio ze mną.
Napisz maila lub zadzwoń pod numer +48 668 045 300
 
comments powered by Disqus