22/02/2018

4 powody, dla których warto usprawnić content marketing w wersji mobile

Rynek mobile nieustannie zyskuje na znaczeniu. Jak wynika z ostatniego badania Huawei "Smart(fonowe) relacje" – Polacy i smartfony to nierozłączna para. Aż 95% z nas nie rozstaje się ze swoim smartfonem wychodząc z domu, a 52% ma go w zasięgu ręki nawet przez 13 godzin dziennie. To nie pozostaje bez wpływu na content marketing. Jaki kierunek powinni zatem obrać content marketerzy?

Bez smartfona ani rusz

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie Huawei – smartfony są dla Polaków tak ważne, że prawie połowa z nas (43%) wolałaby spóźnić się do pracy lub szkoły, niż dotrzeć tam bez telefonu.  Co ciekawe – aż 27% badanych przyznało, że aktywnie używa swojego telefonu przez 4 godziny dziennie. Aż 66% respondentów korzysta ze smartfona przed snem w celu nadgonienia zaległości z całego dnia i przegląda serwisy społecznościowe lub rozmawia ze znajomymi. Co więcej, 74% osób swojego smartfona kładzie przed snem w zasięgu ręki. Wszystko po to, zaraz po przebudzeniu znowu sięgnąć po niego znowu i dalej przeglądać newsfeed. Robi tak ponad połowa z nas (51%). Zaskakujący może być też fakt, że 28% Polaków zabiera także smartfona do łazienki, a 32% do… toalety.

Polacy mobilni bardziej niż reszta świata

Przywiązanie Polaków do urządzeń mobilnych widać także w międzynarodowych statystykach. Według StatCounter w styczniu 2018 roku 51,92% użytkowników Internetu na świecie korzystało z niego za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dla porównania, w Polsce ten sam współczynnik w analogicznym okresie wyniósł aż 59,76%. Ruch generowany za pośrednictwem smartfonów i tabletów rośnie niezwykle dynamicznie. Komputerów używamy dziś przede wszystkim w pracy, tymczasem w wolnych chwilach np. w trakcie podróży komunikacją miejską, na zakupach czy lunchu, używamy smartfona lub tableta. Wtedy też mamy najwięcej czasu na pochłanianie nowych treści i zwrócenie uwagi na komunikaty do nas kierowane.

Być tam, gdzie odbiorca

Według ostatnich szacunków w bieżącym roku wartość globalnych wydatków na reklamę mobile po raz pierwszy przewyższy kwotę na reklamę emitowaną na urządzeniach stacjonarnych i wyniesie 53% globalnych wydatków w Internecie.  To także na urządzeniach przenośnych coraz częściej zapadają nasze decyzje zakupowe. Nawet jeśli nie zawsze tutaj finalizujemy transakcje, to natrafiamy na produkty, które chcielibyśmy nabyć. Małe srebrne ekrany odgrywają coraz większą rolę w całym procesie zakupowym. Coraz lepiej rozumieją to marketerzy. Jak pokazują dane comScore, reklama mobile jest nawet trzykrotnie skuteczniejsza niż reklama na desktopie. Kreacja, która często zajmuje ponad połowę widocznego ekranu i nie gubi się pośród innych reklam buduje lepszą świadomość marki, rodzi większą skłonność do dalszych rekomendacji i wzbudza większą chęć zakupową.

Dotrzeć z komunikacją, czyli przez telefon do serca

Tendencja rosnącej roli urządzeń przenośnych w naszym życiu codziennym, a także rozwój technologii przetwarzania danych udostępnianych przez smartfony i tablety wyraźnie wskazuje dalszy kierunek działań zarówno dla marketerów jak i reklamodawców. 

comments powered by Disqus