01/01/1970

ŻUJ: MULTI PRZEGLĄD VOL.8 , CZYLI CO NOWEGO W ŚWIECIE MARKETINGU

Jak podaje Wikipedia, górna warga lamy jest podzielona poprzecznie co ułatwia lepszą kontrolę nad żywnością trafiającą do pyska. Żołądek lamy jest 3–częściowy, silnie umięśniony. Choć systematycznie lamy nie są zaliczane do przeżuwaczy, to anatomicznie i fizjologicznie są zwierzętami przeżuwającymi. To trochę tak jak my, gdy szukamy informacji w Internecie! Co można zjeść, przeżuwając stóg informacji ze świata marketingu?

Początek kwietnia był – jak co roku – międzynarodowym świętem Real-Time Marketingu. Bez względu na szerokość geograficzną – marki, gwiazdy i media prześcigały się w kreatywnych kreacjach na April Fools’ Day, czyli Prima Aprilis. Jednak bardziej niż wszechobecny RTM nas zainteresował inny nurt, czyli marketing odnoszący się do… przyszłości. Sprawdźcie 4 ciekawe kampanii w nurcie Future-Time Marketingu.

1. Akwarium przyszłości

 

Czego moglibyśmy spodziewać się w akwarium przyszłości? Nowych gatunków? Mutacji tych dotychczasowych? W swojej najnowszej kampanii ekologicznej, Greenpeace przedstawia zupełnie inną wizję. Spoty przedstawiające grupę małych dzieci odwiedzających akwarium "Ocean Przyszłości", które zamiast zwierząt oglądają... pływające śmieci. W Dingle Oceanworld pokazano, co by się stało gdyby ludzkość nie podjęła działań mających na celu zmniejszenie ilości niezrównoważonych opakowań. Film wspomaga petycję Greenpeace, w której wzywa się w szczególności supermarkety, aby zmniejszyły swój „plastikowy ślad”. Plastik oceaniczny na całym świecie powoduje śmierć setek tysięcy zwierząt morskich każdego roku, a supermarkety produkują ogromną ilość takich opakowań. Tylko brytyjskie sklepy wielkopowierzchniowe mają na sumieniu wprowadzenie do obiegu 800 000 ton plastikowych śmieci.

2. Plastik zamiast zwierząt?

 

W tym samym nurcie powstała kampania organizacji Sea Shepherd. Ona również zwraca uwagę, że zanieczyszczenie środowiska plastikiem to jedno z największych globalnych zagrożeń środowiska w XXI wieku, która przyczynia się do śmierci milionów podwodnych zwierząt. Agencja współpracująca przy projekcie znalazła sposób, aby zwrócić uwagę na problem plastikowych odpadów. Spot hipnotyzuje nas relaksującą muzyką, żeby chwilę później wyrwać nas ze strefy komfortu i wrzucić prosto w otchłań poczucia winy, że zwierzęta giną przez nasze niedbalstwo. Oprócz spotu na potrzeby kampanii stworzono plakaty, które pokazują gto równie sugestywne co film. Jak dodaje Alex Cornelissen, globalny dyrektor generalny Sea Shepherd "Ludzie są odpowiedzialni za wprowadzenie tej najbardziej śmiercionośnej substancji i jeśli nie powstrzymamy jej postępu, wkrótce oceany będą zawierały więcej plastiku niż żywych zwierząt”. 

 3. #TooLaterGram

comments powered by Disqus