08/05/2018

"RODO w PR: jak wdrożyć je w Twojej firmie?", czyli e-book Prowly, z case study Multi

GDPR lub RODO – czyli 4 niepozorne litery, które już za 17 dni mogą sporo namieszać w naszej branżowej rzeczywistości. 25 maja 2018 wejdą w życie nowe zasady ochrony danych osobowych, które będą obowiązywać w całej UE. Jak RODO wpłynie na pracę specjalistów PR? Jak się do niego przygotować? O tym wszystkim przeczytacie w najnowszym e-booku Prowly "RODO w PR: jak wdrożyć je w Twojej firmie?", w którym znajdziecie także case study autorstwa CEO Multi Communications – Mariusza Plebana – z implementacji nowych przepisów w naszej agencji. Dlaczego RODO to, jego zdaniem, "zbawienie dla agencji komunikacyjnych"? Poniżej znajdziecie zapowiedź naszego case study oraz link do pobrania całego e-booka! 

Pierwsze sygnały o nadchodzącym GDPR, czyli po polsku RODO, brzmiały niczym syrena alarmowa. Jak wiadomo, taka syrena nie zwiastuje niczego dobrego. W najlepszym przypadku nalot dywanowy problemów, komplikacji oraz, jak grzmiało wielu, także ogromnie wysokich kar finansowych i totalnej zmiany w systemie zarządzania firmą. Nadciągała katastrofa.

To była pierwsza faza uderzeniowa, która obudziła w nas zainteresowanie tematem dokładnie na rok przed wejściem RODO w życie. Postanowiliśmy nie panikować, tylko systematycznie pogłębiać naszą wiedzę na ten temat. Robiliśmy to razem z obsługującą nas kancelarią prawną, robiliśmy to też na własną rękę. W końcu dla wszystkich, także dla prawników, temat był nowy i stawiał nowe wyzwania interpretacyjne. Właśnie dlatego – po pierwsze – postawiliśmy na dokładny desk research w internecie. Okazało się, że treści nawet w języku polskim było już dużo. Jednak poszukiwania w anglojęzycznym Google znakomicie poszerzały obraz i uspokajały, ponieważ publikacji zagranicznych było jeszcze więcej. Po drugie – uczestniczyliśmy w spotkaniach z kancelariami prawnymi, które organizowały płatne wystąpienia na interesujący nas temat. Zauważyliśmy, że w trakcie takich spotkań albo zaczynało się na karach zapisanych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r., albo na nich kończyło (albo jedno i drugie). Tak, miało być strasznie, miało budzić i motywować do działania. Po trzecie – pojawiliśmy się na całodniowej konferencji branżowej administratorów danych osobowych.

Dzięki temu zapoznaliśmy się z różnymi punktami widzenia i zrozumieliśmy, że RODO jest niczym innym jak… zbawieniem dla agencji komunikacyjnychDlaczego? Sprawdzicie to w e-booku Prowly, który możecie pobrać tutaj, miłej lektury!

 

 

comments powered by Disqus